2010560555 |
Comunicació oral en un centre educatiu 2 |
2021-2022 |
Taller a centre. Primària-Secundària |
|
|
|
3/11/2021 - 11/5/2022 (15 hores) de 12:30h a 13:30h |
|
ESC Pont de l'Arcada |
|
av. Hospital, 25 (Olesa de Bonesvalls)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei de Suports i Recursos Lingüístics
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
OCE2 Comunicació oral en un centre educatiu 2
|
| |
Inscripció |
13/09/2021 - 26/09/2021 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Activitat formativa adreçada a un centre que participa en la segona fase del programa de comunicació oral Tenim la paraula!
|
| |
Objectius |
Conèixer, analitzar i valorar el tractament de la comunicació oral al centre i seleccionar aspectes de millora.
Afavorir l’adopció d’acords de didàctica de llengua oral, que impliquin tot el centre.
Promoure l’anàlisi d’activitats de comunicació oral tenint en compte diversos nivells educatius i diverses àrees o matèries.
Definir criteris de progressió i de coherència didàctica en activitats de comunicació oral.
Analitzar i millorar la intervenció docent en les categories d’interacció i conversa i gestió de la comunicació.
Documentar i difondre activitats efectives de comunicació oral.
|
| |
Continguts |
Bloc obligatori
Bloc 1. Anàlisi de la comunicació oral en un centre educatiu a partir dels eixos del marc teòric del programa:
- Diagnosi de la comunicació oral i millora dels eixos seleccionats.
- Planificació de les activitats de comunicació oral.
- Adopció i institucionalització d’acords.
Blocs opcionals cal triar-ne un dels tres:
Bloc 2. Activitats 1:
- Anàlisi i millora d’activitats de comunicació oral del centre (nivells educatius i matèries).
- Transferència de punts forts d’activitats de centre o d’activitats de la xarxa a altres activitats.
- Recull i anàlisi d’evidències
- Presa d’acords de centre.
Bloc 3. Activitats 2:
- Gèneres comunicatius i criteris de progressió.
- Recull i anàlisi d’evidències.
- Presa d’acords de centre.
Bloc 4: Oralitat
- Gestió de la comunicació.
- Interacció i conversa.
- Intervenció docent: pautes de reflexió.
- Observació i anàlisi de la intervenció docent.
- Presa d’acords de centre.
|
| |
Observacions |
El grup impulsor dinamitzarà sessions de treball al centre.
En aquesta modalitat es duen a terme dos blocs de continguts: Bloc de continguts 1 i un bloc que triarà el centre.
|
| |
Formador/a |
Laura Sánchez. Referent: Rosa Vidal
|
| |
Avaluació |
Qüestionari de satisfacció (en finalitzar la formació).
Realització de les tasques proposades en la formació.
Recull d’orientacions i acords de centre.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
Valoració positiva de les activitats proposades.
|
| |
Persones destinatàries |
Docents que formen part dels centres que participen en la segona fase del programa Tenim la paraula.
|
| |
E-mail |
crp-altpenedes@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
03/11/2021 |
1230 |
1330 |
Sessió 2 |
dimecres |
17/11/2021 |
- |
- |
Sessió 3 |
dimecres |
19/01/2022 |
- |
- |
Sessió 4 |
dimecres |
02/02/2022 |
- |
- |
Sessió 5 |
dimecres |
16/02/2022 |
- |
- |
Sessió 6 |
dimecres |
02/03/2022 |
- |
- |
Sessió 7 |
dimecres |
16/03/2022 |
- |
- |
Sessió 8 |
dimecres |
30/03/2022 |
- |
- |
Sessió 9 |
dimecres |
27/04/2022 |
- |
- |
Sessió 10 |
dimecres |
11/05/2022 |
1230 |
1330 |
|
| |